Informare privind măsurile de protecție și prevenire a fraudelor în Internet și Mobile Banking
Dragă client,
Îţi mulţumim că eşti alături de noi şi mai ales pentru încrederea pe care o acorzi parteneriatului nostru.
Ştim cât este de important să te ţinem la curent cu noutăţile legate de conturile şi serviciile tale la Patria Bank și de aceea te informăm că îți oferim măsuri de protecție pentru a utiliza serviciile noastre digitale, astfel încât să-ți efectuezi operațiunile de plată în siguranță.
Ce se modifică?
Pentru că ne dorim să fii mereu protejat împotriva tentativelor de fraudă efectuate prin intermediul serviciilor de Internet și Mobile Banking, am introdus măsuri suplimentare prin care îți oferim posibilitatea să acționezi rapid, în cazul în care nu recunoști o tranzacție:
1. Te notificăm prin SMS și e-mail imediat după autorizarea oricărei prime plăți urgente în RON către un beneficiar nou, către care nu ai mai efectuat nicio plată anterior, indiferent de valoarea acesteia.
Notificarea transmisă va conține un link temporar* care te va redirecționa către o pagină web securizată, unde vei avea posibilitatea să:
• anulezi plata
• dezactivezi temporar serviciile de Internet Banking și Mobile Banking.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cazul în care nu recunoști o anumită tranzacție, care ar putea reprezenta o tentativă de fraudare a fondurilor tale, pentru a preveni orice utilizare neautorizată sau cu potențial fraudulos.
2. Dacă alegi să anulezi plata, această acțiune va avea efect imediat, iar banii vor fi creditati în contul tău și vei primi ulterior un SMS de confirmare.
Important: Opțiunea de anulare este valabilă doar în intervalul de 20 de minute de la autorizarea plății. Ulterior acestui interval este posibilă numai dezactivarea serviciului Internet/ Mobile Banking.
3. Dacă alegi să dezactivezi serviciile de Internet Banking și Mobile Banking, acestea vor fi blocate temporar.
Reactivarea lor va putea fi realizată de echipa noastră din Call Center, doar după confirmarea identității tale, validarea tranzacției și evaluarea informațiilor aferente. Echipa noastră va lua toate măsurile necesare pentru protejarea conturilor tale și pentru a preveni tentative de fraudă.
Această măsură este însoțită de acțiuni suplimentare care se aplică doar la prima plată urgentă efectuată către un cont al unui beneficiar nou (IBAN nou).
a) Dacă prima plată urgentă a fost efectuată între 09:00 și 15:30, intervalul de 1 h se finalizează în aceeași zi;
b) Dacă prima plată urgentă a fost efectuată după 15:30, intervalul de 1 h se finalizează în următoarea zi lucrătoare bancară, în intervalul 09.00 - 10.00.
În această perioadă de blocare, vor fi permise doar plățile cu prioritate Standard. Plățile cu prioritate Instant nu vor fi disponibile, iar pentru plățile cu prioritate Urgentă vei primi un mesaj de eroare. După expirarea intervalului de 1 oră, plățile cu prioritate Urgentă și Instant vor deveni automate disponibile în aplicațiile de Internet Banking și Mobile Banking.
Ce trebuie să știi?
Vom continua să îmbunătățim permanent măsurile de securitate bancară pentru a-ți asigura o experiență cât mai sigură în utilizarea serviciilor noastre digitale.
Pentru orice întrebări sau informații suplimentare, ne poţi contacta pe:
E-mail: info@patriabank.ro
Telefon:
• 0800 410 310 (apelabil gratuit, naţional)
• 40 372 271 403 (tarif normal, apelabil internaţional)
*de luni până vineri în intervalul 09:00 -19:00
în orice unitate teritorială Patria Bank.
Mai multe detalii despre produsele şi serviciile noastre, dar şi despre modul de utilizare al acestora găseşti pe www.patriabank.ro.
Cu prietenie,
Echipa Patria Bank