Sub un nou slogan, PATRIA BANK. PENTRU TOȚI ROMÂNII, și conceptul creativ “Faci multe pentru patrie, e timpul să facă și Patria ceva pentru tine!”, campania Patria Bank celebrează normalitatea, oamenii muncitori, modești care nu intră în lumina reflectoarelor și care nu se așteaptă la aplauze sau bis. Sunt toți cei care vor să trăiască într-o Românie normală, decentă, a bunului simţ și fac tot ce le stă în putință pentru a le fi mai bine acasă, cu familiile și gospodăriile lor.

Despre toți acești români nu se vorbește foarte des. Patria Bank nu a uitat de ei, pentru că lucrează pentru ei în fiecare zi. Prin noua poziționare și mixul variat de produse oferite (de la clasicele produse de economisire și creditare, până la finanțare agro, microfinanțare și credite fără garanții pentru companii), Patria Bank își propune să fie o alternativă viabilă în mintea tuturor românilor, indiferent că provin din mediul urban sau rural, au venituri mai mici sau mai mari, au afaceri la început de drum sau experimentate.

„Plecând de la premisa că România nu este reprezentată doar de românii din București, Timișoara, Cluj, Iași sau din orașele mari, dar și de cei din orașele mici și din rural, ne propunem să aducem cele două Românii împreună, cea urbană și cea rurală. Campania promovează românii obișnuiți, care își câștigă pâinea muncind cinstit, cu meserii care nu sunt neapărat la modă și care nu necesită un business attire. Pentru ei, Patria Bank vine cu oferte simple, la îndemână, nesofisticate, fie că vorbim de economii, credite de consum pentru orice venit sau finanțări fără avans și fără garanții pentru companii”, a spus Ștefania Cristescu, Director de Marketing & Comunicare a Patria Bank.

„Vrem ca Patria Bank să fie percepută drept banca oamenilor. O bancă ce promovează creșterea nivelului de acces la servicii financiare, adaptată la realitățile diferite din țară. O bancă accesibilă tuturor, făcută pentru oameni și pentru necesitățile lor. Care poate fi înțeleasă cu ușurință de oricine, simplă, prietenoasă și atentă cu toată lumea. Care educă și deschide oportunități în egală măsură. Așa am gândit strategia de lansare a brandului și suntem mândri să lucrăm pentru o bancă ce, în sfârșit, vorbește pe limba românilor care nu fac <<banking>>, dar au o mulțime de nevoi financiare”, a spus Cristiana Belodan, Director Executiv GMP Advertising.

Campania de imagine este comunicată printr-un mix de canale integrate: reclama TV (spoturi TV), digital (spot manifesto cu promisiunea Patria Bank pentru oameni simpli și muncitori), OOH, PR și social media, Patria Bank acordând o importanță foarte mare on-line-ului: „Canalul online este unul extrem de valoros, este <<locul>> ce dizolvă orice granițe și aduce împreună toți românii indiferent de vârstă, profesie, domiciliu, păreri sau venituri. În plus, ne permite să comunicăm în tihnă, să celebrăm poveștile românilor de rând pierdute în actualitatea efervescentă. Primul pas îl facem prin împărtășirea promisiunii brandului Patria sintetizat în spotul de manifesto, însă acesta este doar începul, deoarece ne vom strădui să demonstrăm această promisiune prin proiectele comerciale și cu impact social pe care le dezvoltăm”, adaugă Cristina Săcuiu, Coordonator Marketing Patria Bank.

Din partea clientului, campania a fost gestionată de Ștefania Cristescu (Director Marketing & Comunicare), Cristina Săcuiu (Coordonator Marketing) și Andrei Bîrsan (Specialist Marketing).

Echipa GMP Advertising este formată din Andreea Chiță (Account Manager), Laura Hladii (Senior Account Executive), Adrian Radu (AV Producer), George Popa (Art Director), Alina Zăhărescu (Senior Art Director), Celia Drăgănoaia (Copywriter), Alexandru Tigoianu (Copy-writer), Dana Pașcu (Creative and Strategic Planning Director).

Chapter4 Communications România, parte a grupului GMP, asigură suport pentru compo-nenta de PR a campaniei: Ena Karabelas (Executive Director), Simona Lungu (Senior PR Executive), Rareș Slave (Junior PR Executive).

***

Despre Patria Bank si Grupul Patria Bank


Patria Bank, recent fuzionată cu Banca Comercială Carpatica, este o bancă românească, listată la Bursa de Valori Bucureşti, cu prezenţă în 63 de oraşe la nivel naţional, prin 85 sucursale, peste 240.000 de clienţi şi 3,5 miliarde lei în active, fiind dedicată creșterii gradului de bancarizare în România și susținerii antreprenorilor locali.
Noua bancă se va concentra pe segmentul de retail, integrând tehnologia pentru a simplifica accesul clienţilor la servicii financiare performante şi va continua să fie un partener solid şi de încredere pentru companiile româneşti mici şi mijlocii, contribuind la dezvoltarea mediului antreprenorial local.
Grupul Patria Bank este deţinut de Fondul de Investiții Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity ai cărui principali investitori sunt BERD (Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare), FEI (Fondul European de Investiţii, parte a Grupului Băncii Europene pentru Investiţii), DEG (Banca de Dezvoltare, parte a grupului bancar KFW BSTDB (Banca de Dezvoltare a Regiunii Mării Negre). Grupul Patria Bank include Patria Bank, Patria Credit IFN, SAI Carpatica Asset Management şi Patria Asset Management.