Profit net de 2,8 milioane de lei și 342 milioane de lei credite acordate în prima jumătate a anului pentru Patria Bank
Prima jumătate a anului 2019 aduce Patria Bank în zona de profitabilitate, în linie cu obiectivele strategice ale băncii pentru acest an.
Profitul net de 2,8 milioane de lei în primul semestru confirmă evoluția pozitivă înregistrată în trimestrul 4 din 2018 și trimestrul 1 din 2019, rezultatul net înregistrând o dinamica pozitivă semnificativă (de la o pierdere de 23,3 milioane lei în primele 6 luni ale anului 2018, la un profit net de 2,8 milioane lei în Semestrul I 2019).
„Anul 2019 este anul de „turn around” pentru Patria Bank. Am intrat în zona de profitabilitate în S1 și am creat premisele pentru a menține și crește în aceasta nouă etapă, bazându-ne pe o evoluție foarte bună a nivelului creditării, dată de modelul de afaceri consolidat, pe o atentă gestionare a costurilor și noi inițiative care ne dorim să genereze un impact pozitiv asupa clienților, angajaților și investitorilor. Concentrarea pe susținerea antreprenorilor în toate ariile noastre de expertiză - IMM, microfinanțare și Agro – îmbunătățirea proceselor și interacțiunii cu clienții finali, fie ei persoane fizice sau companii, alături de produse competitive în zona de retail reprezintă pilonii de bază pentru menținerea și creșterea profitabilității.” a menționat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
La baza rezultatelor pozitive stă o performanță semnificativ îmbunătățită în 2019, acoperind toate ariile băncii:
În acest context, venitul net bancar a înregistrat o evoluție pozitivă cu 19% (creșterea veniturilor nete din dobânzi cu 24% și a veniturilor nete din comisioane cu 20%) pe fondul continuării acțiunilor menite să consolideze o structură bilanțieră optimă înregistrând o îmbunătățire a indicatorului „credite brute/depozite” (de la 57% la 31 decembrie 2018 la 65% la 30 iunie 2019) și o creștere a ponderii creditelor nete în total active (de la 45% la 31 decembrie 2018 la 51% la 30 iunie 2019). De asemenea, baza de costuri operaționale a înregistrat o scădere cu 7% (daca se exclude impactul din creșterea contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare de 3,8 milioane de lei).
Pentru perioada urmatoare, Patria Bank urmărește continuarea strategiei de eficientizare a proceselor și de optimizare a costurilor operaționale prin implementarea mai multor proiecte strategice – o nouă soluție de Internet Banking și Mobile Banking dedicată atât clienților persoane fizice cât și persoane juridice, finalizarea implementării unei platforme tranzacționale conform standardelor PSD II, digitalizarea anumitor fluxuri și operațiuni etc. - precum și dezvoltarea de noi produse și procese în vederea diversificării și simplificării interacțiunii clienților cu banca.
***
Despre Patria Bank și Grupul Patria Bank
Patria Bank este o bancă românească, listată la Bursa de Valori București, cu prezență la nivel național, peste 180.000 de clienți și 3,5 miliarde lei în active, fiind dedicată creșterii gradului de bancarizare în România și susținerii antreprenorilor locali.
Grupul Patria Bank este deținut de Fondul de Investiții Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity ai cărui principali investitori sunt BERD (Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare), FEI (Fondul European de Investiții, parte a Grupului Băncii Europene pentru Investiții), DEG (Banca de Dezvoltare, parte a grupului bancar KFW BSTDB (Banca de Dezvoltare a Regiunii Mării Negre). Grupul Patria Bank include Patria Bank, Patria Credit IFN și SAI Patria Asset Management.