18.01.2017
Procesul de fuziune al Băncii Comerciale Carpatica cu Patria Bank, care a primit aprobarea prealabilă a BNR încă din data de 29 noiembrie 2016, este în curs de finalizare. Procesul este unul complex și implică mai multe planuri: planul comercial, planul operațional, planul juridic și planul de reglementare.
În perioada care s-a scurs de la deciziile favorabile ale Adunărilor Generale ale Acționarilor celor două bănci (în data de 5 octombrie 2016 pentru Banca Comercială Carpatica și 8 noiembrie 2016 pentru Patria Bank) și aprobării prealabile a Băncii Naționale, s-au parcurs toate etapele comerciale, operaționale și de reglementare, realizarea demersurilor legale privind obținerea aprobării fuziunii de către Tribunalul Municipiului București fiind ultima etapă de îndeplinit.
Procesul de fuziune al Băncii Comerciale Carpatica cu Patria Bank, care a primit aprobarea prealabilă a BNR încă din data de 29 noiembrie 2016, este în curs de finalizare. Procesul este unul complex și implică mai multe planuri: planul comercial, planul operațional, planul juridic și planul de reglementare. În perioada care s-a scurs de la deciziile favorabile ale Adunărilor Generale ale Acționarilor celor două bănci (în data de 5 octombrie 2016 pentru Banca Comercială Carpatica și 8 noiembrie 2016 pentru Patria Bank) și aprobării prealabile a Băncii Naționale, s-au parcurs toate etapele comerciale, operaționale și de reglementare, realizarea demersurilor legale privind obtinerea aprobării fuziunii de catre Tribunalul Municipiului București fiind ultima etapă de țndeplinit.
Am fost informați că în cadrul acestei ultime proceduri, tribunalul a dat în data de 17 ianuarie 2017 un răspuns nefavorabil cererii băncilor de aprobare a fuziunii. Deși suntem surprinși de această decizie, considerând că am depus toate eforturile (intern și primind sprijin și expertiză externă) pentru realizarea documentației conform legii, suntem încrezători că în momentul în care vom cunoaște motivele acestei hotărâri, vom identifica în cel mai scurt timp soluțiile potrivite pentru a finaliza această etapă formală a procesului de fuziune și vom realiza fuziunea conform voinței acționariatului celor două bănci.
Anticipăm ca această hotărâre neașteptată va determina o amânare de scurtă durată a termenului de finalizare a fuziunii, pentru o dată ulterioară datei anticipate de 1 februarie 2017.
"În ultimele șase luni, cele două bănci au făcut eforturi semnificative pentru pregătirea acestei fuziuni și suntem convinși că în noua bancă, rezultată în urma fuziunii, vom propune clienților noștri o ofertă atractivă de produse și servicii, iar acționarilor o performanță financiară mult îmbunătățită. Dorim să confirmăm clienților ambelor bănci, că această amânare intervenită în procesul de realizare a fuziunii nu va afecta operațiunile celor două bănci în perioada imediat următoare și că ne vom desfășura activitatea în condiții normale, de soliditate, oferind în continuare clienților servicii conform celor mai bune practici ale pieței bancare." a declarat Dl. Bogdan Merfea, CEO al Patria Bank și membru al Consiliului de Administrație al Băncii Carpatica.
"Din punct de vedere operațional cele două bănci sunt pregătite să treacă la pasul următor, și anume cel al implementării fuziunii, pe care îl dorim finalizat în cel mai scurt timp pentru a putea concentra ulterior toate eforturile organizației în direcția dezvoltării unui model de afaceri eficient.” a declarat Dl. Valentin Vancea, Director Executiv și COO în cadrul Băncii Comerciale Carpatica.
Toate produsele, serviciile, condițiile contractuale și conditțile generale de afaceri aplicabile clienților se mențin în forma actuală până la data implementării fuziunii.
În vederea unei informări cât mai bune și transparente cu privire la toate aspectele fuziunii, a fost creată încă din noiembrie anul trecut o pagină web dedicată fuziunii celor două bănci: https://fuziune.patriabank.ro/despre-fuziune.
Pe site-ul dedicat, informațiile sunt actualizate în timp real, clienții putând consulta toate detaliile principalelor momente premergătoare fuziunii. De asemenea, programul Departamentului Relații Clienți Patria Bank a fost extins (de luni până vineri, în intervalul 08:30 - 20:00) până în data de 28 februarie, astfel încât clienții să poată intra în legătură cu banca pentru orice detalii suplimentare și aceștia să fie cât mai puțin afectați de schimbările intervenite.