Strategia Financiară, la Raport – episodul III
În criză e important să accelerezi.
În practică noastră am sfătuit în aceste luni zeci de companii. Deși aflate în situații similare, modul în care s-au raportat la situația existentă a determinat rezultate diferite. Mai mult că oricând este vizibil că nu există domenii câștigătoare, ci antreprenori câștigători.
Un alt punct important este că situația de criză a accentuat punctele slabe ale companiilor. Fără o capitalizare corespunzătoare și rezerve pentru câteva luni, cu o structură financiară la limita profitabilității, multe afaceri înregistrează un punct de inflexiune, în care decizia de a continua trebuie să fie argumentată pe un plan de restructurare, păstrând liniile de business profitabile.
Tot mai mult antreprenorii care vin în proiecte de strategie financiară vor să răspundem la întrebări precum:
- Care este nivel de îndatorare optim
- Cum pot crește profitabilitatea
- Ce costuri pot fi optimizate
- Cum pot avea un control mai bun asupra banilor (cash-flow)
- Cum analizez productivitatea angajaților și cum o corelez cu un sistem de bonusare
- Care sunt indicatorii-cheie pentru afacerea mea, operaționali și financiari?
Citește și: Managementul crizei în afaceri - transparență și solidaritate
Pot spune că am observat câteva elemente care se accentuează în preocupările antreprenorilor:
- Nevoia de date, de analiză și interpretare a rezultatelor
- Solicitarea de a realiza o structură coerentă de raportare, de la general la particular, ușor de urmărit și pe baza căreia să poată lua decizii
Mai mult, cum ipotezele de lucru se modifică rapid, propunem instrumente dinamice, precum Simulatorul de Business, că alternativă la bugetarea clasică.
- Recomandăm antreprenorilor să lucreze pentru o structură variabilă de cheltuieli, în detrimentul cheltuielilor fixe, această fiind o formulă câștigătoare în perioade de contracție.
- Recomandăm implementarea Simulatorului de Business, cu ipoteze de lucru bazate pe variabilele-cheie ale afacerii, care determină rezultatele financiare.
Noi, la Trusted Advisor, am accelerat în această perioadă, investind pentru dezvoltarea aplicației de raportare financiară Trusted App (https://ioanaarsenie.ro/trusted-app/), prin care clienții noștri au vizibilitate asupra rezultatelor financiare imediat după închiderea de lună, cu minim de efort. Pentru noi această investiție fluidizează procesele interne și scurtează procesul de închidere de lună.
Citește și: Povestea din spatele cifrelor
Acest proces este pentru firma noastră de consultanță un salt calitativ, în linie cu tendințele de automatizare ale proceselor cu caracter repetitiv din meseria noastră. Rezultatul este net superior, clienții având posibilitatea să navigheze în aplicație și să aibă un vizual suportiv pentru decizia de management.
Articol realizat de Ioana Arsenie (www.ioanaarsenie.ro) – Trusted Advisor Strategy & Finance – expert în strategii de business, cu expertiză în consultanță financiară, fiscală și de management, care oferă prin compania să servicii integrate de strategie financiară și contabilitate pentru antreprenorii români.
Citește și:
Strategia financiară, la raport - episodul I