Cum le arătăm angajaților cât de importanți sunt pentru succesul afacerii noastre?

Succesul afacerii noastre depinde, în primul rând, de oamenii pe care îi avem în echipă. Este important să știm să ne recrutăm talentele potrivite, să le arătăm recunoștință angajaților și să îi sprijinim să evolueze. Odată ce vom înțelege că succesul nostru depinde de succesul lor, vom fi cu un pas mai aproape de a-l atinge.

Dar cum facem asta? Cum le arătăm angajaților cât de importanți sunt pentru succesul afacerii noastre?

Mai jos, am grupat câteva recomandări prin care să facem acest lucru - sfaturi care vizează atât procesul de recrutare, cât și pe cel de dezvoltare a oamenilor din echipa noastră. Și nu uitați: dacă aveți nevoie de orice sfat din zona resurselor umane, suntem aici - we do HR. Let's build together.

Ce trebuie să faci pentru oamenii pe care vrei să îi recrutezi?

Prima impresie contează cel mai mult, iar lucrul acesta este valabil și în viața profesională. De ce este important să le arătăm respect, profesionalism și siguranță oamenilor pe care vrem să îi recrutăm? Pentru că aceștia sunt cei mai importanți ambasadori pe care i-ai putea avea - astăzi, mai mult ca oricând, angajații au început să-și promoveze experiențele pe care le-au avut la locul de muncă.

Și de cele mai multe ori acestea încep cu interviul de angajare și cu întâlnirea pe care au avut-o cu oamenii de la resurse umane. De aceea, ca expert în HR este important să te asiguri că faci lucrurile potrivite atunci când vrei interacționezi cu oamenii pe care vrei să îi recrutezi.

Ce trebuie să faci? Mai jos găsești cinci recomandări din partea experților noștri pe care îi găsiți la we do HR:

  1. Încearcă să cunoști tot parcursul profesional al celor pe care vrei să îi recrutezi
  2. Oferă-i siguranță printr-o comunicare constantă
  3. Fii deschis cu cei pe care vrei să îi recrutezi și vorbește-le despre compania în care ar putea să intre
  4. Personalizează-ți interacțiunile în funcție de fiecare candidat
  5. Respectă-le timpul și nu lăsa niciun proces de recrutare neîncheiat

Citește și: Cum va schimba pandemia de coronavirus piața muncii.

Care sunt beneficiile pe care și le doresc angajații?

După ce ne alegem oamenii, trebuie să avem grijă că aceștia simt că le sunt recunoscute meritele din cadrul echipei. Cum facem asta? Un bun început îl reprezintă pachetul de beneficii.

În special tinerii, membrii generației Millenials, nu mai sunt interesați doar de salariu. De altfel, studiile globale arată că 89% dintre aceștia sunt mai interesați de beneficiile din pachetul propus, decât de salariul în sine.

Dar ce le putem oferi pentru a-i convinge de recunoștința noastra? Vă recomandăm:

  • Acces la programe de dezvoltare profesională: în acest moment, companiile trebuie să își concentreze eforturile pentru a le pune la dispoziție angajaților tot felul de programe prin care să se poată dezvolta atât profesional, cât și personal. Poți să le organizezi cursuri sau workshop-uri (în principal, online) pe diferite subiecte – legate sau nu de fișa lor de post. Sau le poți acorda acces la platforme digitale de învățare, ori chiar ședințe (online sau face to face) cu psihologi sau antrenori personali.
  • Acces la beneficii pentru toți membrii familiei: acestea pot să se adreseze pachetului de beneficii de sănătate (mai ales în această perioadă dominată de riscurile pandemiei de coronavirus) sau de sport (ex: accesul la aceleași condiții pe care le are angajatul pentru abonamentul la sală), dar se pot extinde și la beneficii mai puțin tradiționale (ex: acces la platforme precum Netflix sau Spotify).

Cum putem să identificăm pe cineva care are aptitudini de lider?

În cele din urmă, succesul afacerii noastre este direct relaționat cu oamenii pe care îi avem în echipă. Iar de evoluția lor depinde creșterea noastră. Cum putem să îi ajutăm? Susținandu-i să crească profesional. Iar pentru aceia care au aptitudini de lider, să îi sprijinim să își atingă potențialul.

Citește și: Cum îți poți da seama dacă ești făcut pentru a ocupa o poziție de conducere într-o companie

Cum facem asta? Vă recomandăm să:

  1. dezvoltați o cultură organizațională bazată pe scopuri
  2. le oferiți angajaților un viitor cu care să se identifice și la care să aspire
  3. inversați piramida organizațională: dacă vrei să câștigi respectul și încrederea angajaților ar trebui să poți inversa piramida organizațională și să implementezi un tip de lidership de la bază către vârf. În acest fel vei creste productivitatea angajaților care vor primi încrederea de care au nevoie pentru a simți că munca lor este importantă. Folosind o piramidă organizațională inversată liderii vor trebui să își ajute colegii să evolueze. În plus, discuțiile de zi cu zi de la baza piramidei se concentrează pe nevoile reale ale angajaților si nu pe ce cred managerii despre nevoile acestora. Tocmai de aceea, o astfel de strategie nu are cum să fie altfel decât una câștigătoare.
  4. aveți echipe manageriale mixte - altfel spus promovarea femeilor pe poziții de conducere să existe în organizația voastră.

Aveți grijă de voi și de cei dragi. Și nu uitați, hidratați-vă, dormiți suficient și mănâncați sănătos! Iar dacă aveți nevoie de orice sfat din zona resurselor umane, suntem aici. we do HR. Let's build together.

Citește și: De ce să îți faci un abonament lunar la o firmă de resurse umane

Newsletter Patria

Înscrie-te pentru a primi, periodic, informări legate de articolele și produsele noastre.