Întâlnirea cu furnizorul de bani

”Ce fac persoanele timide, cu trac, la întâlnirea cu finanțatorul?”, mă întreabă Adrian la un eveniment despre finanțarea afacerii.

Fiind în topul provocărilor pentru antreprenori, mai ales pentru cei aflați la început de drum, asigurarea finanțării are nevoie de atenție pe măsură. E necesară atât pentru a-ți prezenta cât mai bine afacerea, cât și pentru a știi să ceri banii de care are nevoie, furnizorului potrivit: finanțator, investitor, consultant fonduri nerambursabile, etc. Mai mult, vrei să te asiguri că obții banii la momentul potrivit și în cele mai bune condiții de costuri și garanții.

Timpul este o altă resursă importantă, de aceea, la prima întâlnire cu furnizorul de bani ar trebui să-i fie clar ce anume vrei de la el și în cât timp poate veni cu un răspuns sau o soluție. Iar calitatea răspunsului furnizorului de bani la cererea ta este rezultatul calității mesajului transmis de către tine.

Obiectivul tău la prima întâlnire este să-l informezi corect, să-i stârnești curiozitatea de a afla mai multe despre business, ca la final să-l convingi că afacerea ta merită toți banii. Și pentru mulți dintre noi, pare ușor de scris sau de zis, dar ce facem concret la locul faptei?

Citește și: Ce greșeli nu fac niciodată oamenii de succes?

Cum de cele mai multe ori, timpul pe care îl ai la dispoziție pentru întâlnire este limitat, e nevoie de pregătire ca să poți transmite mesajul degajat, fără trac. Vrei ca mesajul tău să ajungă la destinatar, indiferent că ai la dispoziție 2 minute, pentru un pitch în fața unor potențiali investitori sau câteva ore, pentru întâlnire cu reprezentanți ai unui fond de investiții. Iar cel mai simplu mod în care o poți face este spunând o poveste.

Tuturor ne plac poveștile și ne dorim să fim eroi sau personaje cheie, care salvează lumea. Spune povestea ta și a afacerii tale, în așa fel încât să-i arăți furnizorului de bani cum puteți construi împreună o lume mai bună. 

Cum faci asta? Uite o structură care te ghidează să îți construiești propria POVESTE autentică și memorabilă:

- începe cu cine ești: descrie-te într-o frază;

- care este de ce-ul tău: de ce faci ceea ce faci, care sunt viziunea (CE), misiunea (CUM) și valorile companiei (CE este important pentru companie);

- ce face compania: pornește de la misiunea afacerii și lista de produse/servicii;

- cu cine face: vorbește despre echipă și despre experiența oamenilor;

- ce nevoie/problemă rezolvă produsele/serviciile oferite;

- cine sunt clienții tăi și cât de mare este piața/nișa;

- cine sunt competitorii;

- care este avantajul tău competitiv: cu ce te diferențiezi față de concurență;

- arată-i cum funcționează afacerea, în timp ce prezinți;

- cum va crește afacerea ta în următorii ani;

- Call to action -  să îți fie clar: ce vrei de la furnizorul de bani, ce oferi în schimb, de ce să bage bani în afacerea ta, cum îl plătești.

Citește și: Pentru sănătatea financiară a afacerii tale

Cum se aude, cum se vede, cum se simte povestea ta? ? Ca să fie memorabilă, mai adaugă ceva: entuziasm, repetă, repetă, repetă, cere feedback, entuziasm.

Pe data viitoare,

Adi

Alături de tine, de la finanțare la dezvoltare

Articol realizat de Adi Ploscaru (www.adiploscaru.ro) – Consultant în finanțele afacerii 

La Patria Bank găsești soluţia de finanţare potrivită pentru afacerea ta!

Patria Bank este pregătită să sprijine afacerile mici cu soluții de finanțare avantajoase, de la deschiderea de cont fără comision, credite și depozite, fonduri europene și soluții financiare non-cash.

Pentru ca noi, la Patria Bank, credem în antreprenori și în ideilor lor, oferim soluții de creditare pentru afaceri mici și IMM-uri personalizate, adaptate la nevoile fiecărei firme. De asemenea, dacă ai bani disponibili în conturile afacerii tale, te ajutăm să îi pui să lucreze pentru tine, și să obții un extra profit, cu ajutorul instrumentelor de economisire Patria Bank.

Pentru proiectele dezvoltate cu Fonduri Europene, am pregătit soluții financiare precum Creditului Punte pentru agricultură, care asigură finanțarea afacerii până la momentul încasării banilor nerambursabili, cu o sumă care poate fi de până la 100% din valoarea finanțării nerambursabile și poate crește până la maximul sumei ce va fi primită la un moment dat de la autorități.