Microsurveys, Business Online și Marketing Relevant. Ce au în comun? Cifra ta de Afaceri care poate crește. Hai să vezi cum!
Digitalizarea este un subiect la ordinea zilei pentru companiile de pretutindeni, iar spațiul online a devenit a doua noastră casă, mai ales în ultimele zilei.
Navigăm pe paginile website-urilor fie că ne dorim să obținem informații, servicii sau produse. Citim online, solicităm servicii online și cumpărăm online. În același timp, ne dorim experiențe cel puțin la fel de personalizate precum în viața reală.
Cum ar putea, de exemplu, un business din ecommerce să ofere o experiență personalizată în 2020? MKOR a dezvoltat un instrument care vine cu soluții pentru afacerile online, aflate sub o presiune crescândă de a livra la nivelul așteptărilor. Soluția noastră, la MKOR, este Microsurveys. Ce înseamnă? Îți vom explica în acest articol.
Cercetarea de piață și consumatorul digital în 2020
Conform unui articol publicat de Research World, cercetarea care explorează comportamentul consumatorilor a cunoscut o radicală schimbare de-a lungul ultimilor ani: digitalizarea și automatizarea. Scopul mixului dintre cercetarea tradițională și cea automatizată este accesul rapid la insighturi, pentru cunoașterea în profunzime a consumatorului și posibilitatea de a reacționa în timp util la realitățile pieței.
Carol Fitzgerald, Președinte și CEO la BuzzBack (companie de Research din New York) afirmă că epoca celor 3 A (Artificial intelligence, Automation and Agile) impactează profund industria de cercetare. Astfel, în goana după automatizare, specialiștii în cercetare de piață colectează atât de multe date încât obiectivul principal se diluează: acela de a înțelege pe deplin consumatorul și de a transforma datele în informații relevante și valoroase pentru clienți, spune Fitzgerald în același articol.
Conform studiului 4 Global Trends Disrupting Market Research, publicat de Euromonitor în 2018, 39% dintre companiile din lume plănuiesc să investească în Inteligență Artificială în următorii 5 ani (până în 2023).
Fitzgerald subliniază însă un aspect foarte important în contextul Big Data, Inteligență Artificială și cercetarea de piață concentrată pe consumator: datele colectate de specialiști ar trebui expuse clienților în format de poveste (storytelling) care să meargă dincolo de tabele și numere - o poveste care să-i ajute pe clienți să înțeleagă pe deplin cum pot utiliza datele pentru a le oferi consumatorilor experiențe personalizate, dar și pentru a optimiza businessul și a-l face să crească.
Carol Fitzgerald nu este singura care pune accent pe consultanța strategică oferită clienților. Kristin Luck, Consultant și Speaker specializat în Marketingul Netradițional și Strategii de Branding, a adus în atenția specialiștilor în Market Research, importanța mixului dintre creativitate și informație, chiar la congresul Best of ESOMAR Romania 2019, acolo unde și MKOR a fost prezent în calitate de speaker.
Cum oferi experiențe personalizate consumatorilor digitali?
Știm că specialiștii în cercetare urmăresc constant să-și eficientizeze munca, iar noi, la MKOR, căutăm zilnic să ne îmbunătățim abordările în cercetare, dar și să ne automatizăm cât mai multe dintre procese. Intersecția dintre pasiunea pentru cifre și cea pentru automatizare a dat naștere celei mai noi soluții de insight-uri în timp real, gândită pentru afacerile online și accesibilă oricărui business. Te-am făcut curios?
Am colectat de-a lungul anilor multe date, am întocmit întotdeauna rapoarte cât mai clare astfel încât clienții noștri să pună în aplicare recomandările noastre în timp util. Apoi ne-am întrebat: ce putem face mai bine, atât pentru clienți, cât și pentru consumatori? Cum le putem oferi experiențe personalizate?
Am găsit răspunsul în Microsurveys.
Am dezvoltat, in-house, Microsurveys pentru a veni în ajutorul celor care dețin sau gestionează un business online și care își doresc să își optimizeze atât strategia de business, cât și strategia de marketing.
Dacă vrei să crești conversiile magazinului tău online, în timp ce afli insighturi în premieră despre toți cei care îți calcă pragul virtual, probabil că următoarea ta întrebare este: cum mă poate ajuta un Microsurvey să cresc și să le ofer clienților mei experiențe personalizate? Și mai ales, ce legătură are un Microsurvey cu Cifra de Afaceri?
Ne-am gândit la aceste întrebări și am formulat răspunsuri pentru ele, astfel că în ceea ce urmează vom arăta exact care sunt beneficiile implementării Microsurveys, atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi.
Așadar, Microsurveys este primul serviciu de marketing din România care urmărește dubla optimizare simultană, interdependentă: îmbunătățirea experienței consumatorului pe website (client sau vizitator), care conduce la creșterea businessului online.
Este implementat pe website-ul tău, de către echipa noastră, sub forma unui mini chestionar de tip invitație, care include maxim 10 întrebări și are rolul de a facilita colectarea informațiilor direct de la vizitatori, fie că devin clienți sau nu.
Hai să vezi cum funcționează :)
Microsurveys explicat în 7 pași simpli
Microsurveys este o unealtă optimizată pentru conversii, creștere și insighturi. Altfel spus, Microsurveys este cea mai sigură și eficientă cale către o strategie de marketing personalizat, care urmărește soluționarea nevoilor individuale ale clienților website-ului tău, dar și ale vizitatorilor. Iată cum funcționează, în 7 pași simpli:
1 - Vizitatorii care navighează pe website (sau magazinul online, dacă businessul este de tip ecommerce) vor primi invitație de participare la un micro sondaj, după un anumit timp în care au răsfoit pagini ale site-ului.
2 - Acesta este momentul în care colectăm date relevante despre ei, astfel încât să le poți oferi experiențe personalizate, în funcție de nevoile lor.
3 - Pentru a-i motiva pe vizitatori să participe la acest micro sondaj, aceștia vor primi pe email un voucher sau orice alte beneficii pe care le vom stabili împreună. Vizitatorii vor utiliza voucherele pentru a plasa comenzi pe website-ul tău, astfel toată lumea câștigă: vizitatorul un discount, iar tu un client :)
4 - Mailul care ajunge în Inboxul vizitatorului este personalizat în funcție de produsul pe care l-a căutat pe site-ul tău.
De exemplu, dacă a intrat pe website-ul tău pentru a cumpăra o pereche de cercei pentru mama sa, îi vom trimite un email în care îl vom redirecționa către secțiunea site-ului dedicată cerceilor.
5 - Adresa de email a vizitatorului pe website este integrată automatizat în serviciul tău de ESP dedicat campaniilor de marketing (Mailchimp, de exemplu).
6 - Utilizatorului i se construiește un profil pe baza unor taguri, în funcție de răspunsurile sale oferite în cadrul microsurveyului, coroborate cu informațiile deja disponibile despre el - numărul comenzilor plasate, valoarea acestora, dar și alte date.
7 - În același timp, tot cu ajutorul informațiilor colectate de microsurvey, dar și a celor despre lead, utilizatorul este adăugat în listele destinate procesului de remarketing pentru Google sau Facebook.
De exemplu, dacă utilizatorul este deja un client al website-ului tău, vom avea informații despre numărul de comenzi plasate pe site, care a fost ultima sa comandă, dar și care sunt interesele sale.
Crezi că ne-am oprit aici? Nici vorbă! Ne dorim ca datele colectate prin intermediul microsurveyului să ajungă la tine live, în timp real, pentru ca tu să iei cele mai bune decizii și să fii mereu înaintea competitorilor tăi, de aceea am creat un dashboard personalizat pe care tu să îl urmărești ori de câte ori ai nevoie.
Acesta este ușor de accesat: cu un click de pe telefon sau desktop, ai acces instant la toate informațiile necesare și relevante optimizării businessului, dar și strategiei de marketing.
Și pentru că protecția datelor este importantă pentru noi, tot procesul descris mai sus este 100% GDPR compliant: ne ocupăm și de acest element cheie pentru ca tu și afacerea ta să fiți în siguranță.
Ce beneficii și rezultate ai în urma implementării Microsurveys?
Beneficiile resimțite vor reflecta faptul că Microsurveys nu reprezintă un simplu serviciu, ci un instrument complet și complex, automatizat, care urmărește stabilirea strategiei de marketing relevantă nevoilor stabilite, în vederea optimizării businessului.
Iată 9 dintre rezultatele concrete pe care le poți obține dacă alegi să crești cu ajutorul Microsurveys:
- Creșterea conversiilor. Datele colectate oferă acces către cea mai bună metodă de abordare a clienților existenți și a celor potențiali.
- Creșterea numărului de abonați la newsletter. Transformăm vizitatorii în leaduri și îi convertim în abonați la newsletter.
- Marketing Personalizat și Relevant. Segmentăm leadurile în funcție de interesele lor, pentru ca tu să poți crea campanii de marketing personalizat.
- Segmentare. Insighturile despre nevoile și dorințele clienților oferă o imagine în profunzime asupra nevoilor și comportamentului lor.
- Trendurile pieței în care activezi. Informațiile cruciale obținute din partea clienților determină dezvoltarea businessului în jurul clienților (potențiali și existenți).
- Forecast de vânzări. Insighturile în timp real facilitează dimensionarea și structura stocurilor, în timp ce obținem o imagine clară asupra sezonalității.
- Customer Lifetime Value. Oferim acces la informații prin care clienții existenți și potențiali pot fi fidelizați.
- Customer Confidence Index. Interpretăm comportamentul utilizatorilor de website pentru a ști diferența între ceea ce își doresc și ceea ce vor face, de fapt.
- GDPR Compliance. Datele personale ale clienților și vizitatorilor website-ului sunt în siguranță.
Implementează Microsurveys chiar acum
Răspunsurile la întrebările tale despre cum să optimizezi un business online nu se află la noi, ci la clienții care trec pragul website-ului! Noi te putem ajuta să ajungi mai ușor la ei și să le oferi experiențe personalizate.
Accesul la informații este acum mai ușor datorită automatizării. Echipa MKOR, prin intermediul departamentului specializat în Digital și DIY Tools, a înțeles acest lucru și a dezvoltat Microsurveys - un instrument de marketing capabil să capitalizeze două dintre cele mai importante trenduri în Market Research din 2020: Client Experience și Customer Experience.
Mai mult, dacă ai nevoie de consiliere sau chiar de o Strategie de Marketing pe măsura nevoilor tale, suntem bucuroși să-ți fim alături.
Te invităm să-l încerci! Scrie-ne și îți vom povesti mai mult despre Microsurveys într-un demo. În plus, îți putem demonstra, prin intermediul unui studiu de caz, capacitatea serviciului deja implementat pentru unul dintre clienții noștri. Poți vedea cifre reale și impactul concret al Microsurveys asupra unui business din ecommerce.