Despre tehnologie și banking
Cum ne impactează transformarea adusă de tehnologie și ce înseamnă servicii bancare 100% online
Ultimii ani sunt incontestabil ai digitalizării, care este acum parte a vieții noastre de zi cu zi. Utilizăm un smartphone pentru a fi la curent cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru.
Mai mult decât atât, îl folosim pentru a plăti facturile și cumpărăturile de supermarket sau a gestiona de la distanță aparatura din casă. Lucrăm remote și ne-am adaptat locuințele la această nouă realitate. Folosim produse bancare online și facem tranzacții fără a trece pe la ghișeu.
Pe măsură ce înțelegem modul în care digitalizarea ne simplifică viața cotidiană, din ce în ce mai mulți dintre noi o adoptăm, integrând-o în viața de zi cu zi.
Iată cinci modalități în care accesul la tehnologie ne-a schimbat viața în ultimii ani.
Informațiile cu privire la produse și servicii sunt la un click distanță
În urmă cu câțiva ani, aflam diverse lucruri doar interacționând cu unul dintre cunoscuții noștri sau interesându-ne telefonic, eventual utilizând „Paginile Aurii” sau cartea de telefon despre care cei care au acum 20 de ani nici nu au auzit.
O persoană de 45 de ani îți va povesti, poate, cum pentru a afla traseul autobuzului trebuia fie să întrebi direct la casa de bilete sau să apelezi la o hartă (și ce rare erau acestea în urmă cu ani). Aveai și alternativa de a suna un prieten despre care știai că a fost de curând în zona pe care o cauți, sau chiar de a bate la ușa unui vecin mai informat.
Câțiva ani mai târziu, aproape orice informație este la un click distanță. Programul magazinelor, harta orașului și a mijloacelor de transport în comun, practic orice vrem să știm, aflăm în doar câteva secunde, cu ajutorul internetului.
Dincolo de informații, putem afla și părerile celor care au utilizat anumite produse și servicii. Dezvoltarea rețelelor sociale ne ajută știm care au fost experiențele ale oamenilor din întreaga lume cu privire la o experiență, un produs sau serviciu de interes.
Lucrăm remote și ne-am adaptat acestei noi realități
Pandemia Covid-19 este cea care făcut o normă din lucrul de la distanță. Tendința exista și o serie de companii ofereau demult posibilitatea ca angajații să lucreze de acasă câteva zile pe lună. Odată cu perioada de carantină însă, angajatorii și angajații deopotrivă au văzut care sunt beneficiile muncii de acasă, mulți dintre ei păstrând-o și la finele perioadei de restricții majore.
Automat, o serie de schimbări au survenit atât pentru oameni, cât și pentru companii. Casele noastre fac loc unui spațiu de lucru confortabil. Cei din jur se adaptează, înțelegând că uneori atunci când suntem acasă, putem fi de fapt „la birou”.
Companiile renunță la închirierea unor spații generoase și se rezumă la birouri mai mici, unde se pot desfășura o parte dintre ședințe și care pot găzdui o parte dintre angajați. Flexibilitatea este mai mare, clienții acceptă de multe ori o ședință pe Zoom în locul unei întâlniri la birou, ce presupune timp pentru deplasare.
Anumite joburi pentru care trebuia să ne relocăm ne sunt accesibile chiar din orașul nostru
Astăzi, poți lucra din Eforie pentru o firmă din București sau din Brăila pentru o firmă din Timișoara. Posibil ca în anumite perioade și pentru anumite proiecte să fie necesar să te deplasezi, dar în rest, lucrurile sunt mult mai simple.
E mai ușor pentru o companie să găsească specialiști de nișă, în condițiile în care aceștia nu trebuie să se îți schimbe locuința. Procesul de recrutare se simplifică, de asemenea, foarte mult. Majoritatea etapelor – dacă nu toate – pot avea loc online.
Avem la dispoziție servicii bancare online care ne permit să ne deplasăm din ce în ce mai rar la bancă
Astăzi deschidem un cont curent online, facem diverse plăți și ne activăm cardul online, fără a trece pe la ghișeele băncii. Patria Bank oferă produse bancare pentru persoane fizice accesibile 100% online pentru pentru clienții noi, prin intermediul Platformei Patria de Oriunde. Orice tranzacție bancară dorim să facem, este posibilă din confortul propriei locuințe, de la munte sau mare – de oriunde ne aflăm.
Și clienții existenți se bucură de servicii la distanță, de la deschiderea de conturi sau de depozite prin aplicația de internet și mobile banking, la activarea cardului bancar sau modificarea limitelor – totul poate fi realizat online. Platformele online sunt gândite pentru a oferi cel mai înalt grad de siguranță dar să fie totodată și prietenoase cu utilizatorii săi.
Comandăm produse online, direct de pe laptop sau de pe telefon
De la haine și jucării la mâncare și electrocasnice, totul poate fi comandat astăzi online. Mulți dintre noi trec rar pe la magazine din acest motiv. În plus, prin intermediul comenzilor online, magazine care nu au deschis un punct în anumite orașe, sunt astăzi disponibile și în acestea.
Accesul larg la tehnologie a schimbat în ultimii ani viețile tuturor. Lucruri pe care acum 10-15 ani nu ni le imaginam posibile, fac parte astăzi din viața cotidiană. Pandemia Covid-19 a accelerat această tendință. Peste câțiva ani, cel mai probabil, vom asista la alte schimbări pe care astăzi doar ni le imaginăm.
Citește și:
Proiecte cu fonduri europene. Povestea Patria.
#ÎmpreunăPentruAgricultură. Povestea Patria despre bancheri pe teren
Abonează-te
la newsletter-ul nostru
Introdu adresa ta email pentru a primi, periodic, informări legate de articolele și produsele noastre.