Studiu MKOR: Comportamentele de Consum Post-COVID

Cele două luni de izolare și situația fragilă în care ne aflăm, în contextul pericolului de infectare cu noul virus COVID-19, a afectat și va continua să modifice comportamentul de consum al românilor. Află cum s-a modificat acesta în ultima perioadă.

Românii preferă activitățile în aer liber și pe cele sportive

În contextul ridicării graduale a restricțiilor, principalele activități pe care românii vor să le facă mai des sunt: plimbările în parc (32%), petrecerea vacanțelor în România (26%) și activitățile sportive din aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) și mersul la locurile de joacă pentru copii (14%). Pe de altă parte, mai puțin dorite sunt activitățile precum ieșitul la masă la mall (53%), călătoriile în afara țării (45%) sau mersul la cinema (45%).

Mall-urile sunt înlocuite de shoppingul online

Cu toate că românii sunt fani ai centrelor comerciale (30% dintre respondenți obișnuiau să ia masa la mall cel puțin o dată pe săptămână și 18% își cumpărau haine la fel de des), comportamentul lor s-a schimbat, cel puțin pe termen scurt, având în vedere că tendința este de evitare a spațiilor aglomerate, dar și constrângerile financiare.

În plus, timpul petrecut în izolare acasă a determinat o creștere a familiarității consumatorilor cu mediul online de cumpărare, iar magazinele din această ramură doresc să-și păstreze atât clientela, cât și cota de piață.

Cumpărăturile de electronice, electrocasnice și obiecte de casă și grădină sunt mai întâlnite și au o poziție sigură în piață, dat fiind faptul că oamenii își doresc să-și upgradeze dispozitivele existente și să fie în pas cu noutățile, dar și pentru a avea o diversitate de opțiuni a timpului petrecut în casă în caz că restricțiile se prelungesc.

Dacă vrei să descoperi toate detaliile studiului Comportamentele De Consum Post-COVID, îl poți descărca.

Metodologie
Studiul cantitativ a fost efectuat pe 600 de respondenți din toate județele din țară în perioada 14-18 mai 2020. Majoritatea răspunsurilor au venit de la locuitori din București-Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanța (4%), Cluj, Iași, Timiș, Brașov și Galați (câte 3%).

Citește și: Studiu MKOR: Cum se resimte Impactul Epidemiei de COVID-19 în Mediului de Afaceri din România