Plast Technik, de la o hală de producție de 500 mp, la una dintre cele mai durabile companii de tâmplărie termoizolantă de pe piața românească de profil
Care a fost parcursul business-ului care a adus în România din 1997 tâmplăria PVC?
Florin Tătaru a decis să devină asociat al companiei Plast Technik încă din 1997, când avea posibilitatea și veniturile necesare în a investi într-o afacere. S-a întâlnit la o cafea cu doi prieteni, care deja începuseră să pună bazele companiei și s-a hotărât să le accepte propunerea, chiar dacă nu avea niciun fel de experiență în domeniu.
„Eram la început de drum, nu se producea în țară, în perioada aceea, tâmplărie PVC, se importa. Era un singur producător la Brașov, care aducea profile din Austria și le prelucra și vindea la alți clienți. Și atunci am zis: De ce să nu producem noi în țară?”.
Pentru că nu exista un istoric în țară în ceea ce privește tâmplăria PVC, au ales să construiască ei unul. Au început să colaboreze cu Austria, care era deja specializată în asta: fie prin vizite din partea austriecilor în România, în a le oferi suport și în a le arăta cum să producă, fie prin vizite din partea lor în Austria pentru a afla mai multe despre flux sau utilaje.
Își amintește că s-a lovit la început de lipsa de încredere din partea oamenilor, dar și de refuzuri din partea băncilor. Un moment greu de gestionat pentru companie a fost Criza Economică din 2008, când au pierdut multe comenzi, au trebuit să renunțe la oameni și să repoziționeze și regândească misiunea lor.
„Cu multă muncă am trecut peste. Oamenii trebuiau să lucreze mai mult, să fie alături de firmă, să pună umărul. Au fost oameni care au acceptat și au fost deschiși la asta, avem oameni care sunt lângă noi de 23 de ani, alții au plecat și s-au întors, alții au încercat și alte variante”, își amintește Florin.
Citește și: Micile afaceri în era COVID: 5 strategii creative testate de micii antreprenori
În perioada respectivă, compania avea și 17 magazine în diferite orașe din țară: în București, Cluj, Baia Mare, Neamț sau Suceava. Odată cu Criza, au luat decizia de a le închide pe toate și s-au axat pe partea de vânzare direct la client și la revânzător.
„Asta ne-a redus din costuri, din chirii, transport, alte cheltuieli care erau mult mai mari decât ce preconizasem noi. Am ales să ne repoziționăm, să ajungem mai repede la clientul final. Iar în varianta asta, am început să avem succes și să ne crească și veniturile, cifra de afacere.”
În timp, au reușit să se extindă și în plan extern, în țări ca Franța, Germania sau Italia. Chiar dacă există alte adaosuri comerciale și prețuri mai mari la export, firma conduce din punct de vedere calitativ și prin utilajele de top, iar asta le oferă curaj în a se extinde.
Printre lecțiile pe care le-a învățat pe parcursul timpului, Florin spune că cel mai important lucru a fost răbdarea de a lua fiecare lucru la pas și a încerca să-l rezolve așa cum venea: „E ca și copilul meu business-ul ăsta, copilul meu de care trebuie să am grijă”.
Compania a pornit de la o hală de producție închiriată, cu o suprafață de 500 mp, iar acum a ajuns la două hale care însumează 6.000 mp cu o suprafață a terenului de aproximativ 20.000 mp. Misiunea lor a rămas aceeași: să ofere cele mai durabile și sigure sisteme de tâmplărie termoizolantă de pe piață. În viitor, își dorește extinderea companiei și mai mult, mai ales în plan extern. Au preluat în urmă cu doi ani o firmă în Ungaria, care intră în portofoliul lor și împreună își doresc să deschidă noi piețe.
Patria, bancă parteneră IMM Invest România
Patria Bank s-a alăturat IMM Invest, programul guvernamental de susținere al companiilor mici și mijlocii. Prin intermediul acestui program IMM-urile și microîntreprinderile primesc finanțarea de care au nevoie pentru a-și continua și chiar crește afacerea. Este vorba despre acordarea de credite cu până la 90% garanție oferită de statul român. Foarte important, banii pot fi utilizați atât pentru nevoile curente ale companiei, cât și pentru investiții.
Patria Bank oferă asistență personalizată afacerii tale – ne poți contacta pentru acest serviciu. Companiile care au beneficiat deja de credite oferite de Patria Bank cunosc avantajele lucrului cu noi: rapiditatea procesării, sprijinul acordat de către consilierii noștri pentru ca procesul de aplicație să devină cât mai simplu, colaborarea și susținerea din partea băncii pe tot parcursul derulării proiectului.
Citește și:
Business adresat fermierilor, dezvoltat pe cont propriu
Antreprenorii care duc mezelurile românești de la Piatra Neamț în hipermarket