Care este utilitatea produsului tău pentru client?

În sfârșit am un moment de respiro, după o săptămână care pare să fi fost cea mai activă din acest an. Îţi povestesc imediat despre experienţele trăite, după ce îmi iau repede o cafea și deschid laptopul. Gata :) ! 

 

Cum ziceam, zilele trecute au fost pentru mine puternic experienţiale, datorită rolurilor pe care le-am ”jucat” în interacţiunile mele cu antreprenorii și managerii de companii. Am început în rol de trainer și timp de 2 zile ne-am împrietenit cu zona financiară a afacerii, întelegându-i mai bine rolul strategic de creștere a valorii organizaţiei. Am continuat în rol de speaker la un summit de e-commerce, în care am vorbit despre importanţa obiectivelor și a bugetării, ca instrumente de management al performanţei. La finalul săptămânii m-am aflat în rol de prezentator/moderator TV, discutând cu invitatul meu despre evaluarea afacerii, în cadrul emisiunii Departamentul Financiar.

Bineînţeles, că în aceste zile, am fost și în rolurile de antreprenor, manager, consultant, partener, soţ, tată, fiu, frate și prieten. Pare copleșitor să joci toate aceste roluri într-un timp atât de scurt, însă dacă o faci conștient și joci rolul potrivit situaţiei în care te afli, vei descoperi ceva simplu și de bun simţ: că nu este numai despre tine, așa cum facem cei mai mulţi dintre noi, jucând rolul ”preferat”  indiferent de situaţie, ci este și despre celălalt, despre nevoile, bucuriile și aspiraţiile lui J.

Care este rolul afacerii pe care o conducem sau din care facem parte? Să creeze valoarea pentru toţi ”stakeholderii” – clienţi, angajaţi, furnizori, creditori, acţionari, societate. La trainining, am avut plăcerea să îl am invitat pe Dan Mocanu, arhitect de inovaţie, cel mai bun specialist Blue Ocean Strategy din România, partener și bun prieten. În tot timpul petrecut alături de el, am încercat să răspundem la o singură întrebare: ”Care sunt utilităţile cheie pe care produsele/serviciile noastre le oferă clienţilor?

Prima etapă a unei afaceri, cea de concept al produsului/serviciului, trebuie să înceapă cu întrebarea de mai sus. Iată cele 6 utilităţi cheie (ele pot fi combinate), pentru care produsul sau serviciul ”are rost”:

- productivitatea - mai repede, mai mult, mai bine; pune întrebarea: unde sunt pierderile de timp și energie?

- simplitatea – în pași cât mai puţini; pune întrebarea: unde sunt durerile de cap? unde este birocraţia?

- comoditatea (confortul) - la îndemână, comod; pune întrebarea: unde este disconfortul? (ex: la selecţie, la achiziţie, la livrare, la utilizare)

- reducerea riscului – pune întrebarea: unde sunt riscurile cele mai mari?

- fun & imagine (statut) – plăcerea, bucuria, imaginea și statutul; pune întrebarea: unde sunt neplăcerile și teama de a afecta imaginea?

- grija față de mediu – pune întrebarea: unde sunt blocajele în grija față de mediu?

Până data viitoare, te las să reflectezi asupra răspunsului tău la întrebarea: Care este utilitatea cheie pe care produsul/serviciul tău o oferă clienților? 

Spor la afaceri sănătoase și sustenabile :) !  

Adi 

www.adiploscaru.ro