Începând cu data de 16.11.2020, unitățile Patria Bank vor avea temporar un program redus de lucru cu publicul: L-V, 09:00-15:00.

Informări atac phishing

În această secțiune vă vom oferi informații cu privire la atacurile de phishing identificate și blocate de sistemele de securitate Patria Bank

Mai multe detalii Solicită acest serviciu

Informare 08 octombrie 2020

Dorim să vă atragem atenția asupra unui nou val de campanii frauduloase de tip „phishing”. Această modalitate de fraudare constă în transmiterea de mesaje electronice (email) prin care se solicită date personale de identificare/autentificare bancară, de către o persoană rău intenționată.
 
Particularitatea atacului este că acesta nu colectează date pentru a fi folosite mai târziu, ci ele sunt utilizate în timp real.Odată ce utilizatorul își introduce credențialele de autentificare, pagina de phishing cere utilizatorului să aștepte cu un mesaj de tipul: "Așteptați aprobarea băncii pentru solicitarea dvs. Vă rog să nu închideți fereastra". În timp ce utilizatorul așteaptă, atacatorii accesează în timp real contul de online banking, inițiind transferuri bancare frauduloase.
 
Patria Bank nu va solicita niciodată să vă divulgați, confirmați sau modificați datele personale și/sau date de autentificare bancară prin accesarea unui link transmis prin email sau să accesați aplicația de Internet Banking printr-o adresa URL transmisă prin email!

Informare 27 aprilie 2020

În contextul asociat pandemiei de SARS-CoV-2 a fost identificată o campanie de distribuire de malware (software rau intenționat sau virus de calculator), prin SMS,  care vizează furtul de credenţiale bancare de pe terminalele mobile ale utilizatorilor.

Accesarea unui link malițios duce la infectarea terminalului mobil și ulterior poate extrage date sensibile, atât despre aplicațiile de mesagerie și postă electronică, cât și despre aplicațiile de tip Internet Banking (spre exemplu: Gmail, Whatsapp, Facebook, Patria Mobile).

Preventiv, pentru a asigura securitatea dispozitivelor mobile și a datelor dumneavoastră, vă recomandăm să evitați accesarea link-urilor sau a atașamentelor provenite din surse necunoscute și să ne sesizați orice tentativă sau suspiciune la info@patriabank.ro

Informare 15 februarie 2019

Urmare a recepționării de informații din piață cu privire la atacuri de phising ce vizează clienți ai băncilor, reamintim tuturor urmatoarele:

  • Patria Bank nu solicită niciodată prin e-mail sau prin alte link-uri informații privind credențiale de acces în diferite aplicații  (username, parola)
  • orice proces intern de îmbunătățire și mententanță a nivelului de securitate nu va impacta niciodată clienții și nu va genera situații în care să fie necesară resetarea elementelor de securitate pe care le utilizați în relație cu Banca.

În Patria Bank suntem în permanență preocupați de securitatea datelor și de siguranța clienților și recomandăm tuturor să raporteze orice tentativă sau suspiciune la info@patriabank.ro sau telefonic la +40 800 410 310.

 

Informare 31 august 2018

Cu referire la informațiile apărute în spațiul public privind o acțiune de tip phishing care a targetat Patria Bank, menționăm urmatoarele: 

- În general, sistemul bancar, inclusiv Patria Bank, este supus atacurilor de tip phishing în mod frecvent, chiar zilnic, aplicațiile și specialiștii în securitate contracarându-le cu succes

- Specific, privind atacul care a vizat Patria Bank și a privit adresele cu extensia @carpatica.ro, a fost identificat și blocat de sistemele de securitate ale băncii, acesta neafectând în vreun fel vreun utilizator intern sau extern

Reamintim pe această cale tuturor clienților că în niciun context Patria Bank nu solicită clienților date de identificare sau parole prin e-mail sau prin accesarea unor link-uri externe, astfel încât recomandam să nu dați curs unei astfel de tentative și să raportați imediat acțiunea către bancă prin e-mail la info@patriabank.ro sau telefonic la +40 800 410 310.